Postup pri realizácii drobného nákupu – preplácanie bločkov

Oznamy
Zástupcovia vlastníkov bytov a nebytových priestorov disponujú  limitom na  nakladanie s finančnými prostriedkami bytového domu, ktorý je schválený na schôdzi vlastníkov bytov a nebytových priestorov, alebo prostredníctvom písomného hlasovania. Pri drobných opravách, údržbárskych prácach a drobných nákupoch sú finančné prostriedky preplácané z fondu prevádzky, údržby a opráv.   Postup pri preplácaní finančných prostriedkov na konci zúčtovacieho obdobia, na základe predložených dokladov z registračnej pokladne, resp. účtovných dokladov (faktúr): 1/ Doručený doklad z registračnej pokladne musí byť čitateľný, podpísaný zástupcom vlastníkov bytov a nebytových priestorov a musí byť označený bytový dom, pre ktorý sa materiál kupoval. 2/ Doručený účtovný doklad (faktúra), v prípade, že bol vystavený, musí byť tak, ako je to v prípade dokladu z registračnej pokladnice, podpísaný zástupcom vlastníkov bytov a nebytových priestorov a musí byť tak tiež označený bytový dom ku ktorému sa vystavený účtovný doklad (faktúra) viaže. K účtovnému dokladu (faktúre) …
Read More

Proces doručovania vyúčtovania služieb spojených s užívaním bytov a nebytových priestorov cestou portálu www.najomne.sk

Oznamy
OSBD aktuálne využíva tri spôsoby doručenia vyúčtovanie služieb vlastníkom bytov a nebytových priestorov. Sú to:  1. zaslanie vyúčtovania mailom, zaslanie vyúčtovania na portál www.najomne.sk, zaslanie vyúčtovania doporučenou zásielkou poštou, Portál najomne.sk bol vytvorený na to, aby slúžil ako informačný portál o byte a dome, kde človek býva. Slúži ako off-line verzia informačného systému správcu. Tým, že správca pravidelne a často aktualizuje obsah portálu má vlastník bytu a nebytového priestoru komplexný prehľad o byte a dome, kde býva. Informácie zverejnené na portáli sú z oblasti platieb, predpisu, stavu a čerpania fondu prevádzky, údržby a opráv, pohľadávky a záväzky vlastníka ... Dôležitou súčasťou portálu je zverejnenie všetkých dokumentov spojených s komplexným vyúčtovaním nákladov za služby spojené s užívaním bytu za predchádzajúci rok. Vlastník bytu sa k dokumentom dostane po kliku na túto ikonu:  Po tomto kliku sa na portáli zaznamená dátum, kedy si pozrel prvýkrát vyúčtovanie.…
Read More

Využívanie elektronickej formy komunikácie medzi správcom a vlastníkmi bytov a nebytových priestorov prostredníctvom využitia mailových adries

Oznamy
Mailová komunikácia s vlastníkmi bytov a NP je najrýchlejšia forma, kedy sa k odpovediam vlastník dostane veľmi rýchlo. Na to, aby OSBD mohlo s vlastníkmi komunikovať prostredníctvom e-mailu, musí mať v evidencii ich e-mailové adresy. Na OSBD už prebehlo niekoľko informačných kampaní s cieľom získať čo najviac súhlasov s elektronickou formou komunikácie. Úspešnosť doterajšej činnosti OSBD v tejto oblasti je vyjadrená tým, že OSBD eviduje e-mailové adresy od 76% vlastníkov bytov a nebytových priestorov. 558 vlastníkov síce poskytlo OSBD ich e-mailové adresy, ale v súlade s GDPR si neželajú elektronickú komunikáciu, a OSBD túto skutočnosť v plnej miere rešpektuje. Najčastejšie mailovú komunikáciu využívame pri: Zasielaní ročného vyúčtovania nákladov za služby spojené s bývaním, Zasielanie zmien predpisu nájomného, Zasielanie oznamov za OSBD, dom, sídlisko ... Prostredníctvom mailov komunikuje aj portál najomne.sk, kedy sú registrovaní vlastníci informovaní o zverejnených oznamoch správcu. Výhody elektronickej komunikácie Rýchlosť a…
Read More

Poistenie bytových domov

Oznamy
Okresné správcovské bytové družstvo je správcovským subjektom, ktorý vykonáva svoju činnosť v súlade so zákonom a snaží sa poskytovať vlastníkom bytov a nebytových priestorov bytových domov nachádzajúcich sa v jeho správe vysoký štandard služieb. Jednou z podstatných oblastí záujmu je poistenie bytových domov. Totižto mať poistený bytový dom      a hlavne v správnej výške a na potrebné riziká, je povinnosťou vlastníka, teda vlastníkov bytov a nebytových priestorov. Pri výkone správcovskej činnosti na základe zmluvy o výkone správy sa uvedená zákonná povinnosť prenáša na správcu. Bez ohľadu na tento fakt je z pohľadu ochrany majetku, ale aj z praktického hľadiska, poistenie bytového domu nevyhnutné. Z dôvodu zmien v úrovni cien stavebných materiálov a práce, ale aj z dôvodu obnovy bytových domov, Okresné správcovské bytové družstvo dôrazne odporúča vlastníkom bytov a nebytových priestorov v domoch, v ktorých sa tak ešte nestalo, venovať zvýšenú pozornosť poisteniu bytového domu hlavne…
Read More

1, Oprávnenia a kompetencie na čerpanie prostriedkov FPUaO. Pravidlá zachovania právnej istoty v oblasti čerpania prostriedkov Z FPUaO.

Oznamy
10 odsek 36) zákona o bytoch Na zabezpečovanie prevádzky, údržby, opráv, rekonštrukcie a modernizácie spoločných častí         domu, spoločných zariadení domu,   Čerpanie prostriedkov môže byť na základe:   A, schválenia výšky prostriedkov hlasovaním na schôdzi domu alebo písomným hlasovaním - objednané práce formou zmluvy alebo objednávky   B, na základe sanácie vzniknutej havárie – nutné okamžite volať servis – vodár, kúrenár, strechár, elektrikár – čerpanie prostriedkov po odsúhlasení faktúry za vykonané práce ZV   C, na základe  žiadanky vystavenej ZV - čerpanie do výšky schváleného ročného limitu ZV- žiarovky, osvetlenie, výmena kľúčov- drobné nákupy, svojpomocné opravy maľovanie,   súdy ???   D, dohody o vykonaní práce – kuriči, údržbári   E, za energie – schválenie v rámcových dodávateľských zmluvách – napr. teplo PTH , voda Stvak,..       2, Spoločné časti a zariadenia…
Read More

Informácia o rokovaniach Predstavenstva OSBD zo dňa 25.08.2025

Oznamy
Na rokovaniach  Predstavenstva OSBD, ktoré sa konali v dňoch 25.08.2025 a 18.09.2025 boli,  okrem  pravidelných bodov programu:   ▪    Kontrola plnenia uznesení prijatých na predchádzajúcich rokovaniach predstavenstva; ▪   informácie o ekonomickej situácii a aktivitách družstva za bežný mesiac,       ▪    aktuálne informácie z oblasti bežnej činnosti družstva a správy domov, prevodov bytov do osobného vlastníctva, zmeny vo funkcii zástupca vlastníkov a pod.,   ešte prerokované najmä:   na rokovaní dňa 25.08.2025 ▪    Plán práce a rokovaní Predstavenstva OSBD na II. polrok 2025 ▪    Informáciu o priebehu doručovania vyúčtovania služieb za rok 2024 a riešenie kompenzácie nedoplatkov a preplatkov, kde po prerokovaní a pripomienkovaní členovia predstavenstva schválili nasledovné spôsoby doručovania výsledkov vyúčtovania služieb spojených s užívaním bytov a nebytových priestorov (ďalej len VS) za rok 2025: a) výsledky VS zverejnené na portáli najomne.sk a to pre vlastníkov bytov a nebytových priestorov vo všetkých bytových domoch nachádzajúcich sa…
Read More

Aktualizácia kontaktov dodávateľských firiem

Oznamy
Počas kontrahovania jednotlivých prác na obnove sa stretávame buď so zmenou obchodného mena dodávateľských firiem, alebo s novými dodávateľmi, poprípade zástupcovia vlastníkov bytov a nebytových priestorom pri tejto príležitosti oslovujú nových dodávateľov. V spolupráci s ekonomickým úsekom a na základe výpisu z OR alebo ŽR aktualizujeme kontakty dodávateľských firiem. Stretli sme sa s prípadom, že zástupca vlastníkov nás požiadal o objednanie prác u firmy, ktorá nemala danú prácu zapísanú v registroch alebo vystavila cenovú ponuku pod obchodným menom neexistujúcej firmy, čo môže mať za následok opakovanie schôdze.
Read More

Chcete mať kotolňu pod kontrolou aj keď nie ste doma?

Oznamy
V dnešnej dobe je možnosť mať celú kotolňu pod kontrolou pomocou mobilnej aplikácie, v ktorej vidíte všetky parametre, detektory, merače a upozorňuje Vás na chybové stavy ako napríklad únik plynu, výskyt CO2, záplavový stav. V prípade chybového stavu budete okamžite upovedomení prostredníctvom mailovej schránky, aby ste vedeli ihneď konať. Vďaka aplikácii nie je nutný denný dozor v kotolni, pretože stavy všetkých meračov sa zhromažďujú v aplikácii, kde sú tieto informácie dostupné tak, aby ste mali prehľad o spotrebách.
Read More

Čo robiť ak v byte zacítite plyn?

Oznamy
V prípade ak vo Vašom bytovom dome alebo priamo v byte zacítite plyn, je potrebné rýchlo konať. V prvom rade je potrebné, aby ste zabezpečili dôkladné odvetrávanie priestoru, otvorte okná a vytvorte prievan, tak aby sa plyn nezhromažďoval na jednom mieste, zabránite tak hrozbe výbuchu. Následne neváhajte kontaktovať priamo havarijnú službu SPP, ktorá detekuje miesto úniku a poruchu odstráni. SPP havarijná služba/dispečing: 0850 111 727
Read More

Je potrebné mať prehľad o stave spotreby vody!!!

Oznamy
Na základe skúseností z problémov dvoch našich bytových domov odporúčame, aby zástupca vlastníkov pravidelne kontroloval stav na hlavnom fakturačnom meradle (vodomere), či spotreba za uplynulé obdobie nepresahuje štandardnú potrebu. Prevenciou je možné sa chrániť pred vysokými výdavkami za dlhodobý, nespozorovaný únik pitnej vody.
Read More