Nelegálny odber plynu, elektrickej a ostatných energií, dôsledky takéhoto konania

Oznamy
V zmysle legislatívy platnej pre oblasť dodávok a spotreby všetkých druhov energií je možné odoberať energie iba na základe ich merania prostredníctvom určených meradiel pre jednotlivé druhy energií. Odber akéhokoľvek druhu energie mimo určeného meradla, resp. bez jeho namontovania na odberné miesto sa považuje za nezákonný odber energií na strane konečného spotrebiteľa. V takýchto prípadoch sa konečný odberateľ svojím konaním vystavuje riziku uplatnenia si sankcií zo strany dodávateľa energií. Takáto činnosť konečného spotrebiteľa môže viesť okrem uvalenia sankcií až k úplnému prerušeniu dodávky energie a taktiež k právnej dohre. Je potrebné podotknúť, že prerušením dodávky energie v žiadnom prípade nie je dotknuté právo dodávateľa na úhradu skutočne vzniknutej škody, ktorú mu konečný spotrebiteľ preukázateľne spôsobil.   V ďalšom bližšie definujeme neoprávnený odber jednotlivých druhov energií:   1/ v zmysle § 46 zákona 251/2012 Z. z. o energetike v znení neskorších…
Read More

Funkcia a výhody rádiových modulov pri odpočtoch energií

Oznamy
V súčasnosti sa odpočty spotrieb tepla, studenej vody (ďalej len SV) a teplej úžitkovej vody (ďalej len TÚV) vo väčšine prípadov vykonávajú pochôdzkovým spôsobom, čo je možné realizovať iba v spolupráci s vlastníkmi, resp. užívateľmi bytov a nebytových priestorov v bytových domoch. Táto metóda: - zodpovedá doterajšiemu stupňu technického vybavenia jednotlivých meradiel, či už sa jedná o bytové vodomery, alebo o pomerové rozdeľovače tepla osadené na každom vykurovacom telese. Pre realizáciu odpočtov bolo potrebné vyškoliť tzv. „odpisovačov“, ktorí boli oboznámení akým spôsobom je potrebné jednotlivé hodnoty odčítať tak, aby mohli tvoriť relevantný podklad pri procese vyúčtovania spotrieb tepla na ÚK, SV a TÚV, - predpokladá súčinnosť vlastníka, resp. užívateľa bytu a nebytového priestoru s „odpočtárom“, - predstavuje obmedzujúci faktor na strane vlastníka, resp. užívateľa bytu a nebytového priestoru (je potrebné sprístupniť byt, resp. nebytový priestor „odpočtárom“, - podlieha vplyvu tzv.…
Read More

Informácia o možnosti umiestnenia komponentov elektronickej komunikačných sietí na strechách bytových domov

Oznamy
Umiestňovanie komponentov elektronickej komunikačnej siete sa riadi zákonom 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. To znamená, že ak sa jedná predovšetkým o vedenia elektronických komunikačných sietí, tak sa na predmetnú vec vzťahujú ustanovenia zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. Jedným z konkrétnych ustanovení, ktoré pojednáva o tejto problematike je jeho § 66 spomínaného zákona.   V zmysle ustanovení § 66 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov môže prevádzkovateľ elektronickej komunikačnej siete v nevyhnutnom rozsahu a ak je to vo verejnom záujme:   a) zriaďovať a prevádzkovať verejné siete a stavať ich vedenia na cudzej nehnuteľnosti,   b) vstupovať v súvislosti so zriaďovaním, prevádzkovaním, opravami a údržbou vedení na cudziu nehnuteľnosť,   c) vykonávať nevyhnutné úpravy pôdy a jej porastu,…
Read More

ENERGETICKÝ AUDIT

Oznamy
Energetický audit je systematický postup na získanie dostatočných informácií o súčasnom stave technických zariadení a budov určených na používanie energie, na identifikáciu a návrh nákladovo efektívnych možností úspor energie (v zmysle zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov).   Energetický audit vychádza zo zhodnotenia súčasného stavu budovy a jej energetickej náročnosti. Jeho cieľom je nájdenie najefektívnejších úspor a návrh opatrení, ktoré vedú k zníženiu energetickej náročnosti, vyčísleniu predpokladaných investičných nákladov, vyčísleniu ekonomického prínosu energetických úspor a vyčísleniu návratnosti investičných nákladov. Výstupom z energetického auditu je písomná správa, ktorá obsahuje práve tieto informácie. Energetický audit slúži ako nástroj v rozhodovacom procese investora pri rekonštrukcii budov a ako podklad projekčných a konštrukčných prác.   Energetické hodnotenie bytového domu   Energetická certifikácia budov sa od roku 2008 stala súčasťou slovenskej…
Read More

I N F O R M Á C I A o cenových reláciách pre jednotlivé lokality v oblasti centrálneho zásobovania teplom pre bytové domy nachádzajúce sa v správe OSBD Prievidza platná pre roky 2020 a 2021.

Oznamy
Ceny sú uvádzané ako konečné vrátane DPH !!!  Úroveň maximálnych cien tepla pre jednotlivých dodávateľov je stanovená Úradom pre reguláciu sieťových odvetví Bratislava. REKAPITULÁCIA: Dodávateľ Lokalita Max. ceny tepla 2020 Max. ceny tepla 2021 PTH, a. s. Prievidza Prievidza variabilná zložka: 0,07284  €/kWh fixná zložka: 263,34696 €/kW variabilná zložka: 0,07332  €/kWh fixná zložka: 282,399 €/kW KMET Handlová, spol.r.o. Handlová variabilná zložka: 0,06588 €/kWh       fixná zložka: 242,0628 €/kW variabilná zložka: 0,06588 €/kWh       fixná zložka: 242,0628 €/kW TERMMING, a. s. Bratislava Kanianka variabilná zložka: 0,0600 €/kWh fixná zložka: 227,99412 €/kW variabilná zložka: 0,0600 €/kWh       fixná zložka: 227,99412 €/kW EkoEnergy-Group, spol. s r.o Chrenovec-Brusno Dolné Vestenice variabilná zložka: 0,05988 €/kWh       fixná zložka: 191,1054 €/kW variabilná zložka: 0,05616 €/kWh       fixná zložka: 194,98812 €/kW EkoEnergy-Group, spol. s r.o Chrenovec-Brusno Pravenec variabilná zložka: 0,05796 €/kWh       fixná…
Read More

Informácia o organizácii a priebehu výberových konaní na významnejšie dodávky prác, tovarov a služieb

Oznamy
OSBD Prievidza v predmetnej oblasti postupuje v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov v súlade s § 8b, ods. 2, druhá veta: „Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa, ak nejde o zabezpečenie odborných prehliadok a skúšok technického zariadenia, ktoré je správca povinný vykonávať pri správe domu.“ Toto konštatovanie znamená, že výberové konania prebiehajú v tých prípadoch, kedy si vlastníci bytov a nebytových priestorov v bytových domoch na schôdzach vlastníkov bytov a nebytových priestorov odsúhlasia investičný zámer väčšieho rozsahu, ktorého predpokladom je vyžiadanie si viacerých cenových ponúk na jeho realizáciu s cieľom porovnania cien a poskytnutia možnosti vlastníkom bytov a nebytových priestorov rozhodnúť o dodávateľovi požadovanej investičnej akcie v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov. Proces zabezpečenia realizácie prebieha v spolupráci vlastníkov bytov a nebytových priestorov dotknutého domu, zástupcu…
Read More

Informácia o organizácii a priebehu výberových konaní na významnejšie dodávky prác, tovarov a služieb

Oznamy
OSBD Prievidza v predmetnej oblasti postupuje v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov v súlade s § 8b, ods. 3, druhá veta: „Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa.“ Toto konštatovanie znamená, že výberové konania prebiehajú v tých prípadoch, kedy si vlastníci bytov a nebytových priestorov v bytových domoch na schôdzach vlastníkov bytov a nebytových priestorov odsúhlasia investičný zámer väčšieho rozsahu, ktorého predpokladom je vyžiadanie si viacerých cenových ponúk na jeho realizáciu s cieľom porovnania cien a poskytnutia možnosti vlastníkom bytov a nebytových priestorov rozhodnúť o dodávateľovi požadovanej investičnej akcie v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov. Proces zabezpečenia realizácie prebieha v spolupráci vlastníkov bytov a nebytových priestorov dotknutého domu, zástupcu vlastníkov bytov a nebytových priestorov a správcu. Jednotlivé kroky pri zabezpečení procesu realizácie investičnej akcie obsahujú:…
Read More

FUNKCIONÁRI POZOR !!!

Oznamy
Usmernenie pre funkcionárov bytových domov, ktorí sú zamestnaní a vykonávajú funkciu na základe uzatvorenej príkaznej zmluvy v zmysle Zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti v znení neskorších predpisov FUNKCIONÁRI POZOR !!! OSBD Prievidza, ako správca bytových domov vás všetkých, ktorí vykonávate funkcie v bytovom dome, ste zamestnaní a poberáte za výkon funkcie v bytovom dome odmenu na základe uzatvorenej príkaznej zmluvy DÔRAZNE UPZORŇUJE na potrebu bezpodmienečne oznámiť v mzdovej učtárni v prípade straty zamestnania túto skutočnosť a to BEZODKLADNE tak, aby bolo možné ukončiť platnosť príkaznej zmluvy, naplniť požiadavku legislatívy a aby vám bola poskytnutá možnosť bez problémov sa zaradiť do evidencie uchádzačov o zamestnanie na úrade práce. Toto usmernenie sa týka osôb, ktoré vykonávajú funkciu zástupcu vlastníkov bytov a nebytových priestorov, vchodových dôverníkov, kuričov a pod. v…
Read More